همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری ایران گفت: در حال حاضر در صحنه جهانی، آدم‌کش‌ترین و فاسدترین آدم‌ها مدعی حقوق بشر هستند؛ در صورتی که ما باید مدعی حقوق بشر باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، احمدی‌نژاد صبح امروز سه‌شنبه در گردهمایی سراسری مسئولان عالی قضایی بر اهمیت دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور تأکید کرد و از لزوم تأسیس تشکیلاتی برای دفاع از حقوق آنها سخن گفت.

رئیس‌جمهور گفت: البته سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها از حقوق کنسولی ایرانیان خارج از کشور حمایت می‌کنند، ولی ایرانیان خارج از کشور با مشکلات قضایی نیز روبه‌رو هستند و از این بابت اذیت می‌شوند.

من در سفری که به سازمان ملل داشتم به وضوح می‌دیدم که در کشور میزبانِ سازمان ملل به ایرانیان چه اجحاف‌هایی شده است. جوانی را مشاهده کردم که 12 سال به صرف ادعای یک زن در زندان بود و یک نفر دیگر نیز به صرف شهادت یک بچه 5 ساله دچار مشکلاتی شده بود.

معرفی دکترین رئیس‌جمهور

وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضاییه نیز در با اشاره به تشکیل ستاد حقوق بشر به ریاست رئیس قوه قضاییه و عضویت 5 وزیر و مسئولان عالی قضایی و اجرایی کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی رعایت حقوق شهروندی و دفاع از حقوق بشر را در تمامی کشورهای دنیا جزو اصول بنیادی و تکلیف مهم خود می‌داند و در این زمینه گام‌های اساسی برداشته است.

وی در این زمینه یادآور شد: سعی کرده‌ایم دکترین مورد نظر رئیس‌جمهور را در زمینه حقوق بشر به دنیا معرفی کنیم.

کد خبر 856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز